Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

"Θάνατε θέλω να σε σκοτώσω" Τα τελευταία ποιήματα της Ευγενίας Χατζιαγγέλου

Εδώ και μερικές μέρες ακούγεται έντονα ένα όνομα στα στέκια του Ασκόμπαφλου. Πολλοί φίλοι μας ρωτούν αν πράγματι έχουμε στα χέρια μας τα τελευταία ποιήματα της Ευγενίας Χατζιαγγέλου.

Το όνομα της Ευγενίας Χατζιαγγέλου δεν είναι ευρέως γνωστό. Αρκετοί θα εκπλαγείτε, ωστόσο, αναγνωρίζοντας στο ύφος ή σε ορισμένους από τους στίχους της, έργα της Καρπέλα Στερμίνα ή του Φωτίου Αντωνίου-Παπαζήση. Λογικό, καθώς η Ευγενία διέθετε τουλάχιστον 64  καταγεγραμμένα ετερώνυμα, προκαλώντας τους, ελάχιστους, μυημένους φίλους της να την προσφωνούν αστειευόμενοι «Fernanda Pesoa».

Κατόπιν συζητήσεων με τη διαχειρίστρια των πνευματικών δικαιωμάτων και νεότερη αδελφή της ποιήτριας, κ. Ερριέτη Χατζιαγγέλου, αποφασίστηκε ότι ο Ασκόμπαφλος –τόσο λόγω ύφους και κύρους όσο και λόγω της προσωπικής φιλίας που συνέδεε ανέκαθεν τις οικογένειες Χατζιαγγέλου και Ρενιέρη- είναι το ιδανικό βήμα για να ακουστούν τα τελευταία στιχουργήματα της Ευγενίας.

Αντί άλλης εισαγωγής, παραθέτουμε τα πρώτα λόγια της Ερριέτης όταν, πριν από λίγες ημέρες, ωσάν οδηγημένη από το αόρατο χέρι του μουσηγέτη Απόλλωνα, έφερε στο φως τους κρυμμένους ποιητικούς θησαυρούς της αδελφής της:


«Είναι συγκλονιστικό αυτό που μόλις συνέβη, τρέμω ακόμα απ τη συγκίνηση αλλά ήθελα τόσο να το μοιραστώ μαζί σας γιατί εσείς μόνο θα μπορούσατε να καταλάβετε, να απλώσετε το χέρι και να χαϊδέψετε τα ποιήματα της γλυκιάς μου Ευγενίας που βρήκα στο παλιό σκονισμένο μπαούλο που ανήκε στη μαμά μας. Θα ήθελα να σας κάνω κοινωνούς στα έργα που υπογεγραμμένα με ημερομηνία λίγο προτού πεθάνει […] είναι ιδιαιτέρως συναισθηματικά φορτισμένα καθώς η αρρώστια είχε δηλητηριάσει την ψυχή και το μυαλό της […] Η πολυαγαπημένη μου Τζενούλα τους τελευταίους μήνες είχε γίνει σκιά του άλλοτε πρόσχαρου και πληθωρικού εαυτού της».



Αγαπάω τον ουρανό
πάρε με Αγλαΐα, μη φοβάσαι
σχίσε Με! σκότωσε Με!
τι περιμένεις ;
θέλω να γαμηθώ αλλά είμαι νεκρή
φέρτε μου τον Χάρο να γαμηθώ. 



Η τελευταία φωτογραφία της Ευγενίας Χατζιαγγέλου πριν ταξιδέψει στη γειτονιά των αγγέλων


10 σχόλια:

  1. apisteuto ! exete tetoio thisauro sta xeria sas ! tha vgei kapoio vivlio ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ φίλε, Προς το παρόν θα συνεχίσουμε το αφιέρωμα στην Ε.Χ με αποσπάσματα από συνεντεύξεις της και την ανάρτηση μερικών από τα ανέκδοτα έργα της. Όταν συγκεντρωθεί και εκτιμηθεί όλο το υλικό, θα σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να δημοσιευτεί ολοκληρωμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είμαι βαθιά συγκινημένη ,είμαι σίγουρη οτι βλεποντάς μας απο την γειτονιά των αγγέλων θα ευφραίνεται η καρδούλα της που τα ποιήματα της επιτέλους θα βρουν το δρόμο του αληθινού της ονόματος ,χωρίς πλέον τα ψυχοφάρμακα να της δηλητηριάζουν τα σωθικά με πολαπλές προσωπικότητες .
    Αντίο Καρπέλα Στερμίνα ,
    αντιο κ.Παπαζηση ,
    Αντίο Τόνστον Μπαρντίλα ,αντίο σε όλους σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν θα ήθελα να πώ το ονομά μου γιατι ειμαι δημόσιο πρόσωπο αλλα μόλις έμαθα απο το blog σας οτι ο συγγραφέας της τριλογίας Τόνστον Μπαρντίλα ειναι η αγαπητή σε ολους μας ποιήτρια Ε.Χατζιαγγέλου ,είμαι βαθιά συγκινημένος και σοκαρισμένος γιατί αυτο το βιβλίο μου άλλαξε πραγματικά τη ζωή,εγώ και η γυναίκα μου της χρωστάμε πολλά για την ομαλότητα στη σχέση μας.αντίο για πάντα Τόνστον Μπαρντίλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θα ήθελα να επισυμάνω κατι που δεν γράφτηκε προηγουμένος ,το βιβλίο λέγεται βουτιά στα κουφάρια της μελαγχολιας ,στα αγγλικά ειχε κυκλοφορησει με τον τίτλο dive into the blue εκδόσεις Αρίον και εκδόσεις bermert lifeson αντιστοίχος .ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ανωνυμε, ευχαριστουμε για τις πληροφοριες για το βιβλιο. ηθελα να το παρω στη φιλη μου που ειναι αγγλιδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν αντέχω άλλο, σας διάβάζω και σας ξαναματαδιαάβζω, και το μόνο που νιώθω είναι πόθος.
    Πόθος να γίνω και γώ ένας από εσάς, το μόνο που θέλω από τη πτωχή πλην τίμια ζωή μου πλέον είναι να γίνω και εγώ ένας ασκόμπαφλος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Τάκη, μην καταπιέζετε τον πόθο, Αφήστε τον να σας κυριεύσει! Δεν έχετε παρά να στείλετε ένα έργο σας στο ascobaflos@gmail.com

      Διαγραφή